Pages

Thursday, April 28, 2011

I Want to Be Like Britney


Yep, you read that right. I want to be Britney Spears! Not because she's super gorgeous (minus the fake hair and trashtastic clothes) or because she's worth millions, but because of her recent will power. Seriously, who knew?!

Earlier this week, I found out that my beloved chocolate chip cookie from McAlister's Deli was 340 calories. On a good day, I'd only eat 1/2. But, really, do I need that cookie? No. Yes. No.

If Brit can do it, I can do it. Check out this letter written to her. It's too funny!

{article from here}

Hey Britney Spears,

You say you DON'T want to lose control (calorically speaking), and lady, we TOTALLY feel that. We love that on your upcoming tour, you've banned junk food, essentially imposing a restraining order on cookie dough ice cream, along with hot dogs and pizza. You're basically declaring some of our favorite foods "toxic." It's you against the music against a meat lover's pizza against cheesy breadsticks. Britney Spears, you are JUST LIKE US! If we're within a nautical mile of cookie dough ice cream, we start getting the vapors. Sometimes we skip the rice aisle at the supermarket because just seeing Uncle Ben's name reminds us of JERRY, and suddenly we're bringing three empty cartons of ice cream to the cash register. (Don't laugh, dear reader. You KNOW you've done it too.) We've also been known to buy a cylinder of the Pillsbury stuff straight up with all the intent in the world to bake it, until we get one whiff and of the open package and proceed to consume half of it before anyone's noticed, just narrowly avoiding salmonella. UGH. WHY DO THEY MAKE RAW COOKIE DOUGH SO DELICIOUS!??!

HOOOO boy. Where were we? RIGHT, you've effectively declared those goodies DTY (dead to you), and we're impressed with your outta sight/outta mind diet regimen. And isn't the acronym WWBD (What Would Britney Do) the mantra we should all be following? IT IS). Maybe we can go together to test out Slimmons Studio for some light cardio together? I'll listen to my iPod chock-full of Britney and you can listen to your inner monologue (same thing)?

Yours in fitness and celery stix,

Us

15 comments:

katmcd said...

While I love you and this post, I now want to eat cookie dough. :(

Lindsi said...

Haha, this cracked me up. I have a good girlfriend who seriously wants to be like Britney for all the other 'trashy' reasons---and, she still lives in a world where she thinks Justin and Britney will get back together! Ha!

Britt @ The Adventures of Josh and Britt said...

Haha I love this! Just don't go shaving your luscious locks :)

Ashley said...

haha great post! I drooled a little thinking about the raw cookie dough haha!

Meredith said...

Too funny, Love it!!

Amanda @ New Adventures said...

I love Brit Brit! :)

J and A said...

So funny. Love this. :)

Mateya said...

Too funny! The out of sight out of mind thing really does work though...why is it just so hard to keep it all out of sight? :)

Jessica said...

Haha, why IS cookie dough so delicious! ARGH. Okay, celery sticks and carrots from now on. Lol

Jocelyn said...

hahaha, love this! I love Brit Brit, too!

Caitrin said...

Haha, this was great! You have to admit, when Britney tries her body does look GREAT!

Mr. and Mrs. Smith said...

Haha! She is looking pretty good these days!

Kristin said...

Amazing! I LOVE her! I too want to be Brit Brit!

Crazy Shenanigans-JMO said...

She is looking soooo good! I wish I could figure out that will power. I am sucking right now! I just hate left over Easter candy... ekk!

Jenny DB said...

Haha i had no idea. She DOES Look good though!!! I say good for her :-)